Orice angajator, indiferent de numarul de angajati, trebuie sa le acorde acestora tot confortul, sanatatea si siguranta la locul de munca, iar acele masuri pe care trebuie sa le adopte, astfel incat sa reduca si sa controleze riscurile de imbolnavire sau accidentare a angajatilor, poarta numele de protectia muncii.

De ce este importanta protectia muncii?

  Datorita tuturor masurilor adoptate la locul de munca, de catre angajator, se incearca mentinerea unui nivel cat mai inalt al sigurantei angajatilor si eliminarea pe cat posibil a tuturor riscurilor la care acestia pot fi supusi.

  In functie de fiecare loc de munca, exista diferite posibilitati de accidentare, de vatamare fizica sau psihica ori imbolnavire profesionala, de aceea, a fost absolut necesara crearea unor masuri care sa poata asigura cele mai optime conditii de siguranta.

 Masurile pe care angajatorii le stabilesc trebuie sa fie respectate atat de acestia, cat si de angajati, in caz contrar, exista sanctiuni stabilite din punct de vedere legal.

  Aceste reglementari privind sanatatea si securitatea la locul de munca sunt prevazute in Codul muncii si au efecte clare asupra tuturor celor care au un contract de munca in tara noastra.

Care sunt beneficiile pe care protectia muncii le aduce angajatorilor si angajatilor?

Cele mai citite articole

   Masurile prevazute, privind protectia muncii, aduc numeroase beneficii atat angajatilor, cat si angajatorilor, caci, acestia isi pot indeplini sarcinile zilnice fara a se afla in vreun pericol, iar astfel, productivitatea va creste si imaginea companiei respective nu va avea de suferit.

  Cand nu exista riscuri sau pericole, angajatii isi vor desfasura activitatea mult mai eficient si nu va exista o fluctuatie a personalului.

Care sunt obligatiile angajatorilor?

   Printre masurile pe care angajatorii le pot adopta se pot numara:

  • Limitarea pe cat posibil sau in totalitate a riscurilor care pot vatama fizic sau psihic angajatii
  • Limitarea efectelor pe care temperaturile prea scazute sau crescute le pot avea asupra angajatilor(asigurarea necesarului de lichide sau scurtarea perioadelor de munca)
  • Asigurarea celor mai bune conditii de munca, astfel incat sa poata fi combatut stresul

Cine se poate ocupa de protectia muncii intr-o companie?

   In functie de activitatea prestata si de numarul angajatilor, angajatorul se poate ocupa de unul singur de tot ceea ce presupune securitatea si sanatatea in munca sau poate desemna un responsabil, pe baza unui contract individual de munca.

  Astfel, daca exista mai mult de 9 angajati sau natura muncii poate duce la aparitia unui risc crescut de pericole, angajatorul are obligatia legala de a desemna pe cineva responsabil, insa este necesar ca acel responsabil sa fi terminat o forma de invatamant superioara, dar si un curs de protectia muncii.

  Daca exista mai mult de 250 de angajati, este obligatoriu sa se infiinteze un serviciu intern care sa se ocupe de protectia muncii.

Cele mai citite articole

Adauga un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa de email nu va fi publicata.

Recomandate